زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 1:09 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 587
نویسنده پیام
majid_enami آفلاین


ارسال‌ها : 265
عضویت: 12 /1 /1394
محل زندگی: تکاب
شناسه یاهو: enamimajid
تشکرها : 12
تشکر شده : 105
هزینه صدور روادید برای زائران اربعین در سامانه سماح ۳۰ دلار است

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت:
هزینه صدور روادید برای زائران اربعین در سامانه سماح ۳۰ دلار استخبرگزاری رسا ـ محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد برای زائران مشتاق شرکت در مراسم اربعین حسینی که در سامانه سماح ثبت نام کردند روادید گروهی صادر می شود. به گزارش خبرگزاری رسا، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد هزینه صدور ویزا برای زائرینی که درسامانه سماح ثبت‌نام کرده و درقالب گروههای پنج نفر به بالا روادید دریافت نمایند 30 دلاراست. محسن نظافتی با اشاره به اینکه هرگروه می تواند متشکل از 5 تا 10 زائر باشد گفت مشتاقان شرکت درمراسم حماسی اربعین حسینی که درسامانه سماح ثبت نام کردند با مراجعه به دفاتر زیارتی که درروند نام نویسی انتخاب نمودند مدارک خود را تحویل داده و هزینه ها را پرداخت کنند تا فرآیند صدور ویزای آنها انجام شود. وی بااشاره به اینکه براساس اعلام دولت عراق هزینه صدور روادید انفرادی 40 دلاراست افزود در سامانه سماح هیچ زائری ویزای انفرادی نمی‌گیرد. وی درعین حال اضافه کرد زائرانی که به صورت انفرادی درسماح ثبت‌نام کردند ، دردفاتر زیارتی در گروه‌های 5 تا 10 نفره تجمیع شده و با انتخاب یک نفر به عنوان سرگروه در تاریخ و مرز مشخصی از کشور خارج می‌شوند. نظافتی اظهارداشت زائران در روند ثبت‌نام تاریخ و نقطه مرزی خروج از کشور را انتخاب می‌کنند و به این ترتیب سردرگم و معطل نخواهند شد. وی اضافه کرد تاکنون بیش از 700 هزار نفر درسامانه سماح نام نویسی کردند و ثبت نام اززائران مشتاق ادامه دارد وموضوع بیمه زوار اربعین نیز در حال پیگیری است. مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کردند خواست با دریافت پیامک به دفاتر زیارتی مراجعه کنند. گفتنی است هم‌اکنون 2200 دفتر زیارتی مجاز در کشور فعال است.

امضای کاربر :
ما از پیشنهادات و انتقادات سازنده شما استقبال می کنیم.
چهارشنبه 20 آبان 1394 - 23:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
majid_enami آفلاین



ارسال‌ها : 265
عضویت: 12 /1 /1394
محل زندگی: تکاب
شناسه یاهو: enamimajid
تشکرها : 12
تشکر شده : 105
پاسخ : 1 RE هزینه صدور روادید برای زائران اربعین در سامانه سماح ۳۰ دلار است

همزمان در عراق و ایران؛
پیاده روی میلیونی اربعین حسینی آغاز شد

با آغاز حرکت میلیونی عاشقان اهل بیت (ع) از شهر بصره در جنوب عراق به سوی کربلا، زنگ آغاز موسم اربعین حسینی در عراق به صدا در آمد و گزارش‌ها حاکی از آن است که اولین زائران ایرانی این مراسم نیز از مرز شلمچه در استان خوزستان ایران وارد خاک عراق شدند.
در حالی که حدود 22 روز تا 20 صفر باقی مانده است، مراسم پیاده روی اربعین حسینی، صبح امروز از شهرهای مرزی ایران آغاز شد. همچنین مردم شهرهای اطراف عراق، پیاده روی اربعین حسینی را به سوی شهر کربلای معلا آغاز کردند.

اولین گروه از زائران حسینی در مراسمی با حضور نماینده آیت الله محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف و با حضور مسوولان محلی، درحالی که پرچم های سبز و سرخ علوی و حسینی و پرچم های سیاه به نشانه عزا را بر دوش داشتند، حرکت 450 کیلومتری خود را از شهر بندری بصره در جنوب عراق به سمت کربلا آغاز کردند.

نماینده آیت الله حکیم در این مراسم گفت که همه امکانات و تلاش ها را برای خدمت به زائران امام حسین (ع) و تسهیل حرکت زائران قبله آزادگان جهان، به کار گرفته ایم تا این مراسم که مقابل نگاه جهانیان است، به بهترین شکل برگزار شود.

همچنین اولین گروه ها از زائران ایرانی امروز از مرز شلمچه در جنوب استان خوزستان عبور کرده و پیاده روی اربعینی را آغاز کردند.

همچنین محسن نظافتی در ارتباط زنده با خبر بامدادی با اشاره به ثبت نام 720 هزار نفر در این سامانه تا دیشب گفت: متقاضیان برای تکمیل مراحل اعزام باید از امروز به همراه گذرنامه و دو قطعه عکس به 2 هزار و 200 دفتر مجاز زیارتی مراجعه کنند.

امسال در اربعین اعزام کاروانی نداریم / اعزام فقط در گروه های 5 یا 10 نفره
وی افزود: امسال در اربعین اعزام کاروانی نداریم و اعزام فقط در قالب گروه های 5 یا 10 نفره است.

نظافتی با بیان اینکه نرخ روادید به ازای هر نفر برای گروه های 5 نفر به بالا 30 دلار به همراه 10 هزار تومان و برای گروه های 5 نفر به پایین 40 دلار به همراه 10 هزار تومان است گفت: مردم باید حتما از طریق سامانه نام نویسی و به عراق بروند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: برای تسهیل کار با هماهنگی وزارت خارجه و سفارت عراق دفاتر صدور روادید در شهرهای ایلام، خرمشهر و سوسنگرد فعال هستند تا به مردم محلی و کسانی که به هر علتی نتوانسته اند ویزا دریافت کنند خدمات بدهند.

امروز؛ آغاز صدور روادید اربعین
صدور روادید برای سفر به عراق در اربعین حسینی از امروز در 15 دفتر آغاز می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در گنبدکاووس گفت: امسال 11 دفتر جدید برای صدور روادید به عراق برای شرکت در مراسم اربعین ایجاد شده است.

سعید اوحدی افزود: این دفاتر در استان های مرزی و در شهرهایی مانند سوسنگرد ، اهواز ، ایلام و خرمشهر و در استان هایی که زایران بیشتری دارد مانند خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و گیلان دایر است.

اوحدی تاکید کرد ؛ براساس قوانین عراق دریافت روادید برای تمام افرادی که در اربعین حسینی قصد سفر به کربلا دارند، ضروری است.

وی هم چنین درباره اعزام به عمره مفرده نیز گفت: تا زمانی که حکم دو پلیس فاسد اعلام نشود ، برنامه ای برای اعزام افراد به سفر عمره نداریم.

تعطیلی بازارچه‌های مرزی پیش از اربعین
بازارچه‌های مرزی آبادان و خرمشهر پیش از فرا رسیدن اربعین حسینی تعطیل می‌شوند.

مدیرعامل بازارچه‌های مرزی خوزستان امروز گفت: بازارچه‌های مرزی موجود در شهر مرزی اروندکنار و نقطه صفر مرزی شلمچه از 4 آذر یک هفته پیش از فرا رسیدن اربعین تعطیل و یک هفته بعد از اربعین مجدد فعال خواهند شد.

محمدرضا صفائیان گفت: در این مدت مجوز هیچ گونه فعالیت اقتصادی به بازارچه‌های مرزی داده نمی‌شود./1330/د101/ف



منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

امضای کاربر :
ما از پیشنهادات و انتقادات سازنده شما استقبال می کنیم.
چهارشنبه 20 آبان 1394 - 23:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

در این انجمن می توانید با هم به بحث و گفتگو بپردازید و مطالب و تصاویر خود را منتشر نمایید.

تماس با ما | هزینه صدور روادید برای زائران اربعین در سامانه سماح ۳۰ دلار است | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS